کامپیوتر دانش

سایت کامپیوتر دانش اموزش نرم افزار های مختلف را میدهد

کامپیوتر دانش

سایت کامپیوتر دانش اموزش نرم افزار های مختلف را میدهد

کامپیوتر دانش

این سایت با اموزش نرم افزار هایی مثل(پاورپوینت/ورد/فتوشاپ و...) به کابران خدمت میکند.

طبقه بندی موضوعی
بایگانی

جلسه چهارم اموزش پاورپوینت

چهارشنبه, ۲۹ دی ۱۳۹۵، ۰۴:۳۶ ب.ظ | مدیریت سایت | ۰ نظر

یک سند پاورپوینت به جز حالت اجرا (Slide Show) که در درس قبل خواندیم، دارای ۳ نمای اصلی‌ است. این نماها عبارتند از Normal و Slide Sorter و Notes Page که از زبانه View قابل انتخاب هستند.

 

 
Normal View: این نما، به طور پیش فرض انتخاب شده و حالت طبیعی نمایش یک سند پاورپوینت است. در این نما می توان محتوای اسلایدها را طراحی کرد و یا اقدام به درج عکس و یا تصویر و همچنین حذف و اضافه کردن خود اسلایدها نمود. تصویر زیر نمای نرمال را نشان می دهد.
 
 
Slide Sorter: با استفاده از این نما می توان همه اسلایدها را یکجا و در اندازه کوچک مشاهده کرد. در این نما نمی توان محتوای اسلایدها را طراحی کرد اما می توان اسلایدها را حذف و اضافه و یا جابجا کرد. تصویر زیر نمای Slide Sorter را نشان می دهد.
 
 
 
Note Page: این نما برای مشاهده نکاتی است که طراح اسلاید برای یادآوری خود در زیر هر اسلاید یادداشت می کند. اگر یادتان باشد، در درس های قبل گفتیم که در نمای Normal می توان زیر هر اسلاید و در بخش Note نکاتی را تایپ کرد، اما این نکات در هنگام اجرای اسلاید نشان داده نمی شوند. برای دسترسی بهتر به این نکات استفاده از نمای Note Page توصیه می شود. تصویر زیر نمای Note Page را نشان می دهد.
 
 
اسلایدهای الگو 
یکی از امکان های نرم افزار پاورپوینت ایجاد اسلایدی به عنوان اسلاید پایه یا الگو است که با نام Slide Master شناخته می شود. تغییراتی که بر روی اسلاید الگو یا Slide Master ایجاد می شود، بر روی همه اسلایدهایی که از آن Layout استفاده می کنند نیز اعمال می شود. تغییراتی مانند شماره صفحه، درج پاورقی، تاریخ در صفحات، درج آرم شرکت، درج اشکال گرافیکی و... .
برای ایجاد اسلاید الگو، از زبانه View گزینه Slide Master را انتخاب کنید.
 
 
با کلیک بر روی این گزینه، اسلایدها به صورت یک اسلاید الگو و زیر اسلایدها نشان داده می شوند. در کنار پنجره برنامه، طرح بندی های متفاوت Slide Master قابل مشاهده اند. تغییراتی که بر روی این طرح بندی ها انجام دهید،‌بر روی همه اسلایدها اعمال خواهد شد.
 
 
مثال: درج تصویر و یا آرم شرکت بر روی همه اسلایدها
گاهی ممکن است بخواهید یک شکل و یا نماد خاصی را بر روی همه اسلاید‌ها و در محلی خاص درج کنید. با استفاده از اسلاید الگو این کار به راحتی امکان پذیر خواهد بود. کافی است همانطور که در بالا  توضیح داده شد، به اسلاید الگو مراجعه کرده و از زبانه Insert آرم شرکت و یا شکل مورد نظرتان را درج کرده و محل درج آن را در اسلاید الگو مشخص کنید.
 
 
خروج از حالت نمای الگو
برای خروج از حالت الگو، از زبانه Slide Master گزینه Close Master View را انتخاب کنید.
 
 
بررسی برخی حالت‌های نمایشی
بزرگ و کوچک ‌کردن اسلایدها با ابزار  Zoom
در زبانه View نمادی به شکل ذره بین وجود دارد که با استفاده از آن می توان اسلایدها را بزرگ نمایی کرد. اگر بر روی اسلایدی که در حال طراحی هستید کلیک کنید، و سپس ابزار Zoom را انتخاب کنید، می توانید اسلاید نشان داده شده را بزرگنمایی کنید. در تصویر زیر اسلاید با بزرگنمایی ۱۵۰ درصدی نشان داده شده است.
 
 
از سوی دیگر می توان اسلایدهای سمت چپ را نیز بزرگنمایی یا کوچک نمایی کرد. برای این کار ابتدا بر روی یکی از اسلایدهای سمت چپ کلیک کنید و سپس ابزار Zoom را انتخاب کنید. در تصویر زیر اندازه اسلایدهای سمت چپ در حالت ۲۵ درصدی نشان داده شده است.
 
 
 
راست چین و چپ چین کردن اسلایدها
با استفاده از گزینه View Direction که در زبانه View قرار دارد، می توان اسلایدها را به سمت چپ یا راست منتقل کرد. در تصویر زیر، اسلایدها به سمت راست منتقل شده اند.
 
 
سیاه و سفید کردن اسلایدها
اگر برای کنفرانس خود از ویدیو پروژکتورهایی استفاده می کنید که تنها قادر به پخش تصاویر سیاه و سفید است، و یا اگر مایلید که اسلایدهایتان رنگی نبوده و به صورت سیاه و سفید ارائه شوند، کافی است از گروه Color/ Grayscale از زبانه View یکی از دو گزینه Grayscale یا Pour Black and White را انتخاب کنید. 
 
 
با کلیک بر روی هر کدام از این دو حالت، زبانه ای به اسم آن ایجاد می شود که می توان حالت های مختلف پوشش سیاه و سفید اسلایدها را انتخاب کرد. برای بازگشت به حالت رنگی، بر روی گزینه Back to color view کلیک کنید.
 
 
  • مدیریت سایت

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی